Löydät uusimman julkaistun artikkelini "Tuotteen tietomalli asiakaskohtaisen konfiguroinnin pohjana" täältä.
Nykymarkkinoiden asiakaskohtaisuuden kasvusta johtuva tuotevarioinnin ja sitä kautta tuotetiedon lisääntyminen on tuonut sekä yrityksille että asiakkaille uusia haasteita. Siinä missä tarjottavan tuotevalikoiman ominaisuustiedon kompleksisuus on vaikeuttanut yrityksen ja asiakkaan välistä valinta- ja ostoprosessia, johtaen asiakassuhteiden ja asiakastyytyväisyyden heikkenemiseen, on kasvava tuotetiedon määrä sekä puutteellinen yrityksen ja asiakkaan välinen kommunikaatio osaltaan hidastanut yritysten liiketoimintaprosessien tehokkuutta. On huomioitava, että tuotteen tekniseltä kannalta konseptoimattomien asiakastoiveiden saattaminen pitkissä ja hitaissa prosesseissa aina suunnittelijan pöydälle asti voi muodostua yrityksille niin tehokkuuden kuin kustannusten kannalta suureksi haasteeksi. Tämä osaltaan taas lisää ongelmallisuutta sekä tuotannon että logistiikan suunnittelussa ja toteutuksessa...
0 kommenttia:
Lähetä kommentti